Forum

Flytta för tidigt?

Notifications
Clear all

Flytta för tidigt?

3 Inlägg
3 Users
0 Reactions
41 Visningar
(@sommartid)
New Member
Topic starter   [#5]

Brottas med tankarna om jag flyttar för tidigt? Förra sommaren sa mannen att det ej funkar men det skulle ta till feb innan han skickar in skilsmässo papprerna..huset är utlagt för försäljning men det går segt,ska flytta i dagarna med 3 äldre barn,tonåringar o så får man höra att jag gör det alldeles för tidigt men det va ju inte jag som skickade in lapparna o det va han som ville va ute innan sommaren. Nu kommer han ju bo kvar tills det förhoppningsvis blir sålt men det ger ju mig skuldkänslor o frågor om jag flyttar för tidigt..vad händer om man inte får sålt huset alls..?? Lite smått ångest

Citera
(@krakow)
Active Member

Jag tycker inte det låter som att du flyttar för tidigt. Tvärtom låter det som att du har anpassat dig efter en situation som du egentligen inte själv valt? Jag hade ungefär samma… Om han sa redan förra sommaren att relationen var över och sedan skickade in skilsmässopappren i februari, då har ju processen pågått ganska länge.

Jag känner igen skuldkänslorna du beskriver men om det var viktigt för honom att ni skulle separera och att du skulle vara ute innan sommaren, då tycker jag inte att du ska bära skulden för att du nu faktiskt tar steget.

Hur känns det för dig själv att flytta? Är det mest andras kommentarer som får dig att tveka, eller känner du en egen oro?

SvaraCitera
(@nobel)
New Member

Postad av: @krakow

Jag tycker inte det låter som att du flyttar för tidigt. Tvärtom låter det som att du har anpassat dig efter en situation som du egentligen inte själv valt? Jag hade ungefär samma… Om han sa redan förra sommaren att relationen var över och sedan skickade in skilsmässopappren i februari, då har ju processen pågått ganska länge.

Jag känner igen skuldkänslorna du beskriver men om det var viktigt för honom att ni skulle separera och att du skulle vara ute innan sommaren, då tycker jag inte att du ska bära skulden för att du nu faktiskt tar steget.

Hur känns det för dig själv att flytta? Är det mest andras kommentarer som får dig att tveka, eller känner du en egen oro?

Jag håller med. Utifrån det TS skriver låter det inte som att det är en för tidi flytt, utan snarare ett steg i en process som pågått länge.

Jag tror också att det är lätt att börja tvivla när flytten väl blir verklighet. Det är en stor förändring, särskilt när barn är inblandade, och då kommer ofta både skuldkänslor och ”tänk om”-tankar.

SvaraCitera
Share: