Forum

Är svartsjuk på min…

Notifications
Clear all

Är svartsjuk på min Exfru

2 Inlägg
2 Users
0 Reactions
38 Visningar
(@zxzxzxzx)
New Member
Topic starter   [#6]

Hej, jag och min Fru skiljde oss nyligen efter drygt 20 år tillsammans, Det är ca 6 veckor sedan jag flyttade ut till mitt eget boende. Nu, för några dagar sedan fick jag klarhet i att hon redan träffat en ny man och varit på ett antal dater med. Och innerst inne vet jag ju att hon har rätt att leva sitt eget liv. Men det gör så fruktansvärt ont? Och sedan jag fick reda på detta kan jag vare sig sluta tänka på det faktum att hon redan har en ny relation på gång eller sluta tänka på henne. Även fast jag inte vill tillbaka till henne. Men det är som att jag helt plötsligt har blivit supersvartsjuk. Och, jag känner nån sorts tävlingsmoment i det hela också där jag jag känner att jag måste ikapp. Jag måste och ut och dejta för att inte komma efter på nåt sätt. Jag känner inte alls igen mig i de här känslorna. Och jag känner mig helt mentalt jättekonstig p.g.a detta.

Citera
(@krakow)
Active Member

Jag tror att det du känner är mycket vanligare än du tror. Efter 20 år tillsammans är sex veckor nästan ingen tid alls. Att få veta att ens ex redan träffar någon annan är ett slag i magen alltså…

Jag känner särskilt igen det där med tävlingskänslan. Som att man plötsligt ligger efter och måste ut och dejta för att bevisa något, både för sig själv och för omvärlden. Men det brukar sällan vara så enkelt tänker jag!!

Hur mådde du innan du fick reda på det här? Jag tänker att det fortfrande är så nytt och att det tar väldigt lång tid att man landar liksom…men för varje dag som går så känns det mycket bättre, så var det för mig!

SvaraCitera
Share: